Τεράστιες αυξήσεις στα διόδια 120% : Από 38,40 ευρώ στα 85,50 η διαδρομή Αλεξανδρούπολη – Ηγουμενίτσα

Τεράστιες αυξήσεις στα διόδια

Αυξήσεις που θα αγγίξουν το 120% στα διόδια αναμένονται σύντομα.

Ενδεικτικά το ταξίδι Αλεξανδρούπολη – Ηγουμενίτσα θα στοιχίζει πλέον 85,5 ευρώ από 38,40 και φυσικά αυτό αφορά μόνο στα διόδια, ενώ για τις νταλίκες το κόστος ανεβαίνει από τα 130 στα 300 ευρώ.

Οι αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων του οδικού άξονα της Εγνατίας οδού (Ηγουμενίτσα – Κήποι Εβρου), φέρνει η παράδοσή της σε ιδιώτη (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) με την επικείμενη υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης. Το ύψος των διοδίων, θα δει αύξηση κατά 120%. Ταυτόχρονα καταργούνται οι δωρεάν μετακινήσεις για τις τοπικές κοινωνίες (Θεσπρωτία, Ιωάννινα, Ξάνθη, Ροδόπη, Έβρος) αλλά και για τους άνεργους που χρησιμοποιούν την Εγνατία.

Εμείς δανείζουμε, εμείς πληρώνουμε

Η σύμβαση είναι εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος.

Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ουδεμία σχέση έχει με διεθνείς ή εγχώριες επενδύσεις. Το εφάπαξ ποσό των 1,326 δισ. ευρώ που πρόκειται να κατατεθεί για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους αποτελεί κεφαλαιοποίηση μόνο μικρού ποσοστού εξασφαλισμένων μελλοντικών εσόδων, με επιτόκιο υπερπολλαπλάσιο από το τρέχον επιτόκιο δημόσιου δανεισμού της χώρας. Επιπλέον, το εφάπαξ ποσό που καταβάλλει ο «επενδυτής» παραχωρησιούχος θα αποτελεί εξ ολοκλήρου δανεισμό από τις ελληνικές συστημικές τράπεζες, τις οποίες ο ελληνικός λαός χρηματοδότησε με την αύξηση του δανεισμού της χώρας. Η τεράστια αύξηση στα προβλεπόμενα έσοδα (11,35 δισ. ευρώ) από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού, όπως προκύπτει από το χρηματοοικονομικό μοντέλο του παραχωρησιούχου που ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, οφείλεται αποκλειστικά στην υπέρογκη αύξηση του κόστους διοδίων που θα πληρώνουν οι χρήστες.

Ταυτόχρονα, τα εκτιμώμενα κέρδη θα φτάσουν στα 3 δισ. ευρώ στον ορίζοντα 35ετίας. Με βάση τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν (850.000.000 ευρώ από το 7,5% των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων σε 35 χρόνια), το ΤΑΙΠΕΔ επιλέγει να εκχωρήσει στον παραχωρησιούχο δημόσια έσοδα ύψους 11.350.000.000 ευρώ (11,35 δισ. ευρώ) και αντ’ αυτού να εισπράξει πλέον 2.180.000.000 ευρώ ευρώ (κατά την προσφορά ήταν 2,35 δισ. ευρώ) στη διάρκεια των 35 ετών.

Το υπόλοιπο ανέρχεται σε 9 δισ. ευρώ (257 εκατ. ευρώ ανά έτος) όταν τα πραγματικά ετήσια κόστη συντήρησης, λειτουργίας και νέων έργων δεν υπερβαίνουν κατά μέσο όρο τα 100 εκατ. ευρώ. Η διαφορά των 157 εκατ. ευρώ θα αποτελεί καθαρό ετήσιο κέρδος του παραχωρησιούχου και των τραπεζών χρηματοδοτών του για 35 έτη! Αυτά τα χρήματα δεν φτάνουν στα δημόσια ταμεία αλλά στα ταμεία των λίγων..

Μάλιστα, η σύμβαση είναι εις βάρος του Δημοσίου και υπέρ των ιδιωτών, οι ιδιώτες έχουν δικαιώματα τεράστιων αποζημιώσεων ( Covid19, χιονοπτώσεις, κλείσιμο δρόμου κλπ).