Ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με Μυτιλήνη, Χίο και Πειραιά, με κρατική επιδότηση 10,8 εκατ. ευρώ

Ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με Πειραιά

Ανάσα στην επιχειρηματικότητα του Έβρου αναμένεται να δώσει η σχεδιαζόμενη ακτοπλοϊκή γραμμή, η οποία θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τη Χίο, τη Μυτιλήνη και τον Πειραιά.

Η πρόταση της ακτοπλοϊκής γραμμής έχει στόχο τη δημιουργία μιας πολυτροπικής και συνδυασμένης μεταφοράς, με πολλαπλά οφέλη κόστους για την κοινωνία και τις επιχειρήσεις.

Η πρόταση προβλέπει τη δωρεάν μεταφορά φορτηγών με πλοίο ro-ro της ακτοπλοΐας, με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, για τις εμπορικές επιχειρήσεις του συγκεκριμένου νομού από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε αυτό του Κερατσινίου. Προτείνεται δηλαδή, ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από την Αλεξανδρούπολη προς Πειραιά με ενδιάμεση διασύνδεση με τη Χίο και τη Μυτιλήνη.

Οι επιχειρήσεις που θα απολαμβάνουν τα οφέλη της μεταφοράς των προϊόντων θα πρέπει να έχουν ΑΦΜ νομού Εβρου, ενώ αν η προσπάθεια πετύχει και το μεταφορικό κόστος αξιολογηθεί σε θετικότερα επίπεδα με τα πλοία της ακτοπλοΐας μπορεί στη συνέχει να γίνει σε μόνιμη βάση αλλά όχι πλέον με τη μορφή επιδότησης.

Επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη γραμμή θα είναι επιδοτούμενη για τρία χρόνια ενώ αναμένεται να προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός προκειμένου ακτοπλοϊκές εταιρείες να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής. Τα χρήματα της επιδότησης θα προέρχονται από ταμείο αρωγής φυσικών καταστροφών και κλιματικής κρίσης και θα ανέλθουν στα 10,8 εκατ. ευρώ.

Μέχρι σήμερα τα φορτηγά του νομού Έβρου διανύουν περίπου 800 – 900 οδικά χιλιόμετρα με προορισμό την Αττική. Μέσα από αυτή την ακτοπλοϊκή σύνδεση, τα φορτηγά και οι επιχειρηματίες του Έβρου, θα διευκολυνθούν και χρονικά και οικονομικά. H δωρεάν θαλάσσια μεταφορά των νταλικών από και προς το Λεκανοπέδιο της Αττικής, θα συμβάλει στην μείωση του μεταφορικού κόστους των επιχειρήσεων του Έβρου, ώστε και η τροφοδοσία να γίνεται πιο οικονομικά αλλά και τα «εξαγόμενα» τοπικά προϊόντα να φτάνουν στα ράφια της Αττικής σε πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Μεγάλο συν είναι πως η Αλεξανδρούπολη και το λιμάνι της αποκτά εμπορευματική πρόσβαση και στις αγορές της Χίου και της Μυτιλήνης.

Επιπλέον, βοηθάει στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του Έβρου, ενώ θα αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες των μεταφορών, όπως η ρύπανση, η κλιματική αλλαγή, ο θόρυβος, η συμφόρηση και τα ατυχήματα, που δημιουργούν προβλήματα στην οικονομία, την υγεία και την ευημερία των πολιτών.